Jaj, az unalomig ismételt érv az önvezető technológiák mellett, hogy hála neki kevesebb baleset lesz. Nos, alapos elemzés után kiderült sokkal több baleset történt a Tesla "megoldásának" hála, de gondolom majd jön az, hogy ez még viszonylag új technológia és ez természetes. De... akkor miért állítják, hogy már most is jobb mint az ember és ezt alátámasztandó manipulálják a statisztikákat, amik azt mutatják valójában, hogy brutális mértékben nöttek a balesetek az autópilóta miatt.
"Kiderült: Nem csökkenti, hanem növeli a balesetek számát a Tesla autópilótája"
"Nem igaz a Tesla által autói egyik legnagyobb előnyeként hangoztatott tény, ami szerint az azokba épített önvezető technológia csökkentené a súlyos közúti balesetek számát, és így segíthetne emberéleteket megmenteni - derítette ki egy most nyilvánosságra hozott elemzés. A valóságban ugyanis az adatok azt mutatják, hogy a balesetek száma nem hogy nem csökken, de durván nőtt az Autosteer felvértezett Tesla-kban az önvezető technológiával nem rendelkező társaikhoz képest."
"Legalábbis ezt állítja a Quality Control Systems (QCS) nevű cég, ami tüzetes elemzésnek vetette alá a Tesla által a még korábban az amerikai közútfelügyelet (NHTSA) számára átadott baleseti adatokat. Ezekből a hivatal korábban azt silablizálta ki, hogy az Autosteer 40%-kal csökkentette a baleseteket, az elemzés azonban kiderítette, hogy ezt az eredményt csak nagyon durva számítási hibák eredményezték - és valójában az adatok mintegy 59%-os romlást mutatnak a baleseti statisztikákban."
Ennyire bízhatsz a cég "elemzéseiben" és a cégben:
"Ennek tükrében érthető, hogy a NHTSA miért nem akarta átadni a szóban forgó adathalmazt elemzésre a QCS-nek, ami végül az információs szabadságról szóló törvény alapján tudta csak azokat a hivataltól kiperelni. Ekkor kiderült, hogy a felhasznált - a Tesla által átadott és mellesleg senki által nem ellenőrzött - adatok nem csak hogy hiányosak voltak, de tévesen is dolgozták fel azokat, és emiatt hozták ki belőlük a valósággal szöges ellentétben állni látszó, a gyártó számára kedvező adatokat."
Amikor azonban a számításokat újból, immár helyes módszerrel elvégezték a QCS munkatársai, kiderült, hogy az Autosteerrel rendelkező autók 59%-kal több alkalommal szenvedtek súlyos (egy vagy több légzsák kinyílásával járó) balesetet, mint az önvezető technológiával fel nem vértezett társaik.
Ugyanakkor a QCS megjegyzi, hogy a valóságban az arányok még talán ennél is rosszabbak lehetnek, mivel a Tesla által átadott adathalmazok hiányosak, és azokból feltűnően nagy arányban hiányoznak az önvezető technológiával nem szerelt példányokra, illetve az utóbbi használata nélküli időszakokra vonatkozó információk.
A Tesla nem cáfol, de mint oly sokszor a számítástechnika területén amikor csődöt mond a "megoldás" kb. azonnyomban a valóság kikapcsol és nyomják ugyanazt a szöveget amiről épp bebizonyosodott, hogy nem igaz:
"A Tesla az új elemzéssel kapcsolatos megkeresésre válaszul nem cáfolta annak megállapításait, mindössze közölte, hogy szerinte "az AutoPilot csökkenti a vezetők terhelését és a két szem által biztosítotthoz képest plusz biztonságot nyújt" a közlekedők számára."